המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה: אטרקציה מדהימה גם לילדים


מכירים את הסלוגן " שברת שילמת"? אז זהו, שלא כאן! כאן המוטו "נגיעה חופשית". המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה (בגרמנית – דויטש טכניקמוזיאון) הוא אחד המוזיאונים הטכנולוגיים הגדולים באירופה, המשתרע על 26,500 מ"ר. תערוכות רבות תוכננו כך שיהיו מתאימות לילדים, קלות להבנה, ומאוד מסקרנות ומעניינות.

צפייה בתערוכות אינטראקטיביות מרגשות על פני תחומים שונים, כולל טכנולוגיית תחבורה ותקשורת  מטוסים, אשליות חושיות, בתים מסתובבים וניסויים מרגשים. לחקור את ההיסטוריה המרגשת של האוניות, מטוסי הקרב ורכבות הקיטור.

מאפיין פופולרי נוסף הוא סימולטור הספינות של המוזיאון, בו תוכלו לעגן את ספינתכם בבטחה לנמל. חובבי הרכב יהנו מקולקציה שנע בין כרכרות רתומות לסוסים ועד מכונית הקיטור והמנוע הסיבובי. יש גם רמפלר טרופפווגן מקורי (1 מתוך ה- 2 דוגמאות לרכב המוזר והמייעל הזה שנותר בעולם), שנבנה בין השנים 1921 – 1925. טיילו בפארק המוזיאונים, עם המבשלה שלו וטחנות רבות.

המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה - נקודות עיקריות שכדאי לראות

מוזיאון הטכנולוגיה הגרמני הוא מתחם מוזיאוני עצום המכסה את ההיסטוריה התרבותית של הטכנולוגיה החל מהמאמצים האנושיים המוקדמים ביותר ועד למורכבויות הטכניות של האינטרנט ועידן החלל. התצוגה נעה בין מטוסים שלמים לכרטיסי רכבת, מנועי קיטור לאינטרנט. המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה בברלין פרוס על פני כמה מבנים אך עשויים להיות מחולקים לנושאים הגדולים, העיקריים ולמספר תצוגות קטנות יותר.

הנושאים והתערוכות העיקריים במוזיאון הטכנולוגיה הגרמני:

  • תעופה וחלל – מתחיל בקומה ה- 3 בבניין החדש.
  • ספינות – מתפרש על 3 הקומות התחתונות של הבניין החדש.
  • רכבת – בסככות המנועים.
  • תחבורה דרומית והרשת – בבניין Ladestraße.
  • מרכז המדע – מאחורי חזית רב צבעונית במתחם לדסטרסה.

קטן יותר – יחסית לנושאים המרכזיים – תערוכות ומיקומן:

  • בניין חדש – מוזיאון הסוכר.
  • בניין ישן – כלי מכונה, מחשבים, טלקומוניקציה, טכנולוגיית טקסטיל, ייצור נייר, הגדרה והדפסה.
  • בניין Beamtenhaus – תכשיטים, ייצור מזוודות, כימיקלים ורוקחות, טכנולוגיית צילום וסרטים.
  • פארק מוזיאונים עם טחנות רוח ומבשלת הבירה ההיסטורית.
  • תערוכות זמניות הן בדרך כלל במתחם Ladestraße.

תעופה וחלל 

תערוכת התעופה במוזיאון דויטש טכניקמוזיאום בברלין היא במובנים רבים החלק הכי מרשים והכי סוחף במוזיאון. התערוכה הקבועה הנוכחית נקראת "מבלונים ועד למעלית האוויר בברלין" ובכך מכסה את ההיסטוריה של התעופה החל מכדור פורח במאה ה- 18 ועד אמצע המאה ה- 20 עם כמה פריטים הקשורים לחלל. מוצגים כ-  40 מטוסים והסברים טכנולוגיים.

המבקרים יראו את הרכבת העילית דאגלס C-47 / Rosinenbomber מחוץ למוזיאון ועשויים להביט מקרוב מהטרסה. הססנה 172 שמתיאס רוסט בן ה- 18 טס לא מזוהה באמצעות הגנות אוויריות של ברית המועצות ונחת על הכיכר האדומה במוסקבה בשנת 1987, המיצג תלוי מעל דלפק הכרטיסים באולם הכניסה.

המוזיאון הטכנולוגיה הגרמני בברלין מציג 1152 מטוסים מעניינים נוספים כוללים מטוסי נוסעים מ- 1941, Jeannin-Stahltaube מ- 1914, Bücker Bü 131 הצהוב מ -1939, והארדו Ar 79 Ar היחיד ששרד ב- 1941.

במוזיאון יש אפילו כמה מטוסים ופריטים קשורים מתקופת הנאצים וממלחמת העולם ה- 2,  פריטים שנראים לעתים רחוקות מאוד בגרמניה (שמנסה להדחיק כמה שיותר את הנושא). רבים מהמטוסים הללו, וחלקים ממטוסים, נאספו מאגמים עשרות שנים לאחר תום המלחמה, וכוללים למשל שרידי סטוקה, אגף לנקסטר בריטי ופצצת V1 מעופפת.

הרשת

הרשת היא תערוכה חדשה המציגה כיצד העולם מחובר באמצעות אנשים, כבלים וזרמי נתונים. הדגש הוא על האינטרנט אך התערוכה מראה גם כיצד אנשים מתחברים לרשת, כיצד משפיעים ברשת על החיים המודרניים וכמובן על הטכנולוגיה הפיזית בפועל שמאחורי האינטרנט.

תערוכה זו לא מפתיעה מאוד בפופולריות בקרב מבקרים צעירים ויש בה מוצגים אינטראקטיביים רבים ומסכי מחשב.

סימולטור הספינות של המוזיאון

במוזיאון הטכנולוגיה הגרמני בברלין מוצג ספינת הדגל הספרדי ותערוכות נפרסות על פני 3 קומות ועם כ- 1,100 פריטים, זהו בהחלט אחד ממוזיאוני הספנות הגדולים בעולם. המצגות מקובצות בתערוכות מרכזיות: ניווט פנים, ניווט ימי, תורת הספנות, וסירות ספורט ופנאי בנתיבי המים הרבים של ברלין.

יותר מ -50 דגמים מראים את התפתחות הספינות מתקופת האבן ועד ימינו. כל הדגמים הללו משתמשים באותו קנה מידה 1:50 כך שהסירה הקטנה ביותר היא 10 ס"מ והספינה הגדולה ביותר 7 מ'.

תערוכת רכבות

המבקרים נכנסים דרך קשת מהאהלטר בהנהוף האגדי – אחת מתחנות הרכבת העיקריות של ברלין לפני המלחמה, שנהרסה לאחר המלחמה, בין השאר בגלל גרמניה המפוצלת שהשאירה אותה ללא מטרה.

כ- 40 קטרים משנת 1842 (מוצג עותק שנוצר בשנת 1912). נקודות השיא כוללות את הקטר החשמלי הראשון (1879), הרכבת של קייזר וילהלם ה- 2 (1914), רכבות ששימשו במלחמת העולם ה -2 ורכבות משני הגרמנים (מזרח ומערב) שלאחר המלחמה.

ניתן גם לראות תערוכות קטנות יותר שכוללות מזוודות, כרטיסים מכל רחבי אירופה, וארוחות על הרכבות.

אוכלים במוזיאון הגרמני לטכנולוגיה

מסעדת אנהלט (Anhalt)בבניין הראשי מגישה ארוחות צהריים וחטיפים, אך יכולה להיות עמוסה מאוד. במידה ואין סבלנות להמתין, בית קפה קטן יותר נמצא ליד מרכז המדע.

כמה זמן נדרש לביקור במוזיאון הגרמני לטכנולוגיה

הביקור הממוצע נע סביב השעה וחצי – שעתיים.

עם זאת, המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה מתחלק ל- 2 קבוצות אלו שבשעה וחצי ימצאו את עצמם מסופקים ואלו שחובבי מוזיאונים וטכנולוגיה ביחד, כנראה שגם 5 שעות לא יספיקו להם. יש המון אטרקציות ומיצגים מעניינים לראות וזה תלוי בקצב. במיוחד כשמגיעים עם ילדים.

 סיור וירטואלי במוזיאון הגרמני לטכנולוגיה (אוסף תמונות מרשים במיוחד):

טיפים שכדאי לדעת לפני:

  • חניות נכים ליד הכניסות
  • ניתן לחוות את המוזיאון באמצעות מערך הדרכה ומידע לעיוורים.
  • ניתן להלוות כיסאות גלגלים מתקפלים ובאגי לילדים קטנים.
  • המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה גדול מאוד – כדאי להגיע עם נעליים נוחות על מנת לשרוף מטרים במקום.
  • מתאים גם עבור מי שללא ילד – במקרה הזה כדאי להביא את הילד הפנימי שבו.
  • שווה להוריד את אפליקציית המוזיאון בחינם עם מדריך שמע.
  • במוזיאון קיים WiFi – בחינם.
  • מותר לעשות פיקניקים בפארק ובכמה אזורים ייעודיים מיוחדים בתוך המוזיאון.
 

מידע כללי על המקום

שעות פתיחה:

  • שלישי עד שישי, החל מ- 9:00 בבוקר ועד 17:30 בערב.
  • שבת, ראשון וחגים, החל מ- 10:00 בבוקר ועד 18:00 בערב.
  • ימי שני, סגור.

יצירת קשר:

כתובת:

Trebbiner Straße 9 10963  Berlin | טרבינר רחוב 9, 10963 ברלין

דרכי הגעה:

רכבת – קו S1, S2, S25, S26 (אנהלטר בהנהוף).
רכבת תחתית – קו U1, U3, U7  (Möckernbrücke) | U1, U2, U3 (גליסרייק).
רכב פרטי – באמצעות Waze (לחיצה על הקישור תוביל ליישומון ותתחיל בנסיעה), לציין המוזיאון הגרמני לטכנולוגיה.

עלויות:

  • עד גיל 5 – חינם, ללא עלות.
  • מגיל 6 ומעלה – 8 יורו.

האתר הרשמי:

https://technikmuseum.berlin/

מתי כדאי לבקר?

אל המוזיאון ניתן להגיע בכל ימות השנה, תחת קורת גג ומיזוג אוויר תמיד יהיה נעים לבקר. כדאי להגיע מוקדם בבוקר ללא סידורים קבועים נוספים לאותו היום.

מותאם עבור (גילאים):

כל המשפחה.

עוד אטרקציות בברלין, גרמניה